Wednesday, March 10, 2010

PICS MAJLIS MAULIDUR RASUL SKSS1

Proses penyembelihan dan melapah rusa pada petang Selasa, 9 Mac 2010. Terima kasih kepada semua yang terlibat khasnya kepada Abe Soh CC yang masih sudi menyumbang tenaga buat Suria 1 walaupun telah bertukar ke sekolah lain.

Majlis Maulidur Rasul diadakan pada pagi 10 Mac 2010. Semua guru dan murid berkumpul di Dataran Suria mengaminkan doa yang dibacakan oleh Ustaz Safuan Hassan.

Beberapa orang murid sedang memegang sepanduk bertema Maulidur Rasul sambil mendengar ucapan Tuan Guru Besar, YM Hj Tengku Hamzah bin Ku Seman.

Yg. Berbahagia Ustaz Zawawi bin Abdullah, Pegawai j-QAF, PPD Tanah Merah sedang menyampaikan ceramah seterusnya memimpin selawat dan doa.

Perarakan Maulidur Rasul melalui Taman Jaya Murni, Taman Kiara dan kembali semula ke sekolah. Tuan Guru Besar memimpin perarakan bersama dengan semua guru dan murid dengan kawalan oleh anggota Polis Trafik IPD Tanah Merah. Sekalung terima kasih diucapkan kepada anggota IPD Tanah Merah.

Sekitar persembahan sempena sambutan Maulidur Rasul yang dilangsungkan di surau dan di dewan sekolah yang terdiri dari persembahan nasyid, bercerita, selawat dan hafazan.


Pics guru-guru yang bertukar yang turut sama-sama menjayakan majlis iaitu En. Azmi, En Mohd. Amin dan Pn. Zuriani dan antara persembahan serta penyampaian cenderamata penghargaan kepada murid-murid yang terlibat dalam persembahan sempena Majlis Maulidur Rasul.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...